niedziela, 12 lutego 2017

Nietypowa sałatka

Pewna autorka  bloga - "Wenier ist mehr" zachęciła mnie do poszukiwania nowych i "odkopywania" starych przepisów na sałatki i surówki. Zaczęłam od zeszytów mojej mamy. Tam właśnie doszukałam się przepisu nietypowej (jak dla mnie sałatki), którą nazwałam tak po prostu - "NIETYPOWA"


Składniki:
*sałata - roszponka
*czerwone winogrona
*ser pleśniowy - błękitny Lazur
*suszone pomidory
*melon
*żurawina
*sos
(olej, ocet jabłkowy, sól, pieprz, cukier, musztarda - wszystko mieszamy)


Wykonanie:
*układamy sałatę
*ser, melon i pomidory kroimy w kostkę lub paseczki
*ziarna winogrona przekrawamy na połowę
*całość polewamy sosem i posypujemy żurawiną


Uwagi:
*niestety zdjęcie wykonałam bez żurawiny


ŻYCZĘ SMACZNEGO:)

Witam nowych gości. 
Dziękuję za odwiedziny i komentarze.
Pozdrawiam ciepło:
Monika:)

32 komentarze:

  1. Coś takiego! A to dla mnie specjalnie ten post?!
    Tą sałatkę zrobię napewno! Tylko zastąpię ten pleśniowy ser innym serem, też pleśniowym,ale całkowicie białym... :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie dzięki Tobie "zwariowałam" na nowo na punkcie sałatek. A zrzucone przez Ciebie kilogramy były dodatkowym bodźcem w poszukiwaniu sałatkowych przepisów. Dzięki kochana.
      Pozdrawiam baaardzo ciepło:)

      Usuń
    2. Właśnie ją zjadłam!
      Smaczna! Z wyraźną nutą owocową. Obfociłam i....? Stwierdziłam, że zapomniałam dodać winogrona! hehe! Ale i bez tego smakowała. Co Ja bym tylko w niej zmieniła, to wymieszałabym wszystkie składniki oprócz sałaty i nieco odstawiła, ze względu na suszoną żurawinę. Sałatę dałabym krótko przed podaniem,żeby przez dodatek octu w sosie zbyt szybko nie zwiotczała...
      Serdeczności i dziękuję za fajny przepis! :).

      Usuń
    3. Żurawinę można wczesniej namoczyć tak jak się robi z rodzynkami.
      Każdy jednak musi dostosować przepis do własnych upodobań kulinarnych. Mojej córce i jej koleżance nie smakował melon więc go wybieramy i odkładamy na bok.
      Zawsze jednak warto próbować nowe smaki i zbierać indywidualne przepisy.
      Dziękuję za opinię - może komuś kto ma podobne upodobania kulinarne jak Ty pomoże w zmodyfikowaniu przepisu na swój użytek.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  2. Wygląda smakowicie, robiłam podobną, ale bez winogron, wypróbuję. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w takim razie życzę smacznego.
      Pozdrawiam 😊

      Usuń
  3. Wygląda obłędnie, na pewno wypróbuje, tym bardziej,że uwielbiam winogrona;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo, że przepis Ci się spodobał.
      Pozdrowionka wielkie 😊

      Usuń
  4. Mnnn pyszota! Świetne połączenie roszponki z serem i żurawiną , rewelka :) Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za roszpunką przepadam. Jest to jena z moich ulubionych sałat. Często gości na naszym stole.
      Pozdrowionka 😊

      Usuń
  5. Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i miły komentarz. Z przyjemnością dołączam do obserwatorów i porywam link na pasek boczny do obserwowanych, bowiem zainteresowały mnie przepisy- wygląda na to, że łatwe, ciekawe i zapewne smaczne... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio u mnie na blogu bardziej kulinarnie ale mam nadzieję, że i trochę pomysłów do domu wkrótce się też pojawi.
      Oczywiście witam Cię bardzo serdecznie na moim blogu.
      Pozdrowionka wielkie 😊

      Usuń
  6. Ciekawe połączenia smakowe.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. bylas u Dorotki, tez ja odwiedzam, ma super przepisy
    twoj tez jest bardzo ciekawy na pewno wypobuje
    Pozdrawiam
    Karina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Regularnie do niej zaglądam. Po jej ostatnim poście o sałatkach bardzo się wkręciłam w ich przygotowywanie.
      Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  8. Kurczę, mam całą książkę z przepisami na sałatki - bardzo apetyczne jak na zdjęcia sie patrzy - a nie mam kiedy zrobić... albo raczej lenia mam ;)
    Twoja także wygląda apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dalej podrzuć parę przepisów.Z chęcią przeczytam.
      Pozdrowionka:)

      Usuń
  9. Super połączenie! Uwielbiam ser pleśniowy! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ser pleśniowy jest bardzo dobry ale nie wszyscy powinni go jeść np. kobiety w ciąży.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  10. Powiem Ci, że ostatnio apetyt na sałatki wzrósł u mnie bardzo, to chyba oznaka, że powolutku zbliża się wiosna. Twoją chętnie wypróbuję. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też - tylko ja chcę się zrobić lżejsza.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  11. Idealna na dziś sałatka :-) mniam

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię takie przepisy za łatwość, dostępność i to, że można przygotować sobie posiłek do pracy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam podobne jak Ty podejście do sprawy - przepis musi być łatwy, smaczny a produkty dostępne.
      Pozdrawiam ciepło:)

      Usuń
  13. sałatka wyśmienita, uwielbiam takie!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z roszponką jeszcze nie jadłam, z pewnością to będzie moja kolejna sałatka do wypróbowania. Idzie ku wiośnie. Jedni zrzucą swetry, a ja trochę tłuszczyku. Dzięki za inspirację :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe połączenie. Lubię takie smakowe eksperymenty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też lubimy eksperymenty kulinarne.
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń